Sunday, February 17, 2013

taHuN baRu 2013

2013

Bermulanya semester 6 di UPSI...huhuhuhu
Sem 6 bermula dengan mendaftarkan diri di kolej baru dalam kampus UPSI. excited tu ada tapi macam xbest sikit excited kali ni.xtau nape.maybe sebab kolej baru kot. lepas daftar je,masalah pertama yang aku dapat,kunci bilik xde..macam mane??sabar jelah.. 

Nasib baik pintu xkunci,so,boleh masuk dengan senang lenangnya.. Alhamdulillah,bilik yang luas,almari yang cantik,duk plak aras bawah je.xpayah penat2 nak kena naik tangga.

tup.....
tekan suis yang ada sebelah pintu...

jeng....jeng.....jeng.........

KIPAS XDE!!! diulangi.. KIPAS XDE!!!..

masalah kedua tiba..macam mane???sabar jelah..

da siap angkut barang dari kete kaklong,aku pun jalan la ke office,g buat report..

nak xnak terpaksa la hadapi kan..? nasib baik aku datang awal,penat xterkata la...da la penat angkat barang (bukan aku pun yang angkat, my Encik Gagah la yang tolong angkatkan) hehehehehe

terima kasih Encik Gagah... <3

lepas 2,g pasaraya TF plak,beli barang2 keperluan la...

penat yang amat sangat.rasa macam baru first time masuk U pun ada..huhuhu

malam nya terpaksala tido kat bilik Shukriah yang mana rumahnya hanyalah berhadapan dengan rumahku..hehehe nasib baik roomatenya belum daftar lagi..klau tak,ke mana kah agaknya aku merempat..??huhuhuhu

hari Ahad pelajar UPSI da berpusu2 datang daftar sebb Isnin kan da star kelas. orang lain bertungkus lumus mengangkut barang,aku rilek je kat bilik walaupun xde kipas kan..huhuh roomate aku plak sampai petang xde nampak muka pun..ntah sape la dia..huhuhu

bile duk sorang2 ni,teringat kat CHIK.. a.k.a maksdara belah arwah abah aku.. masa cuti aritu,aku bermastautin kat umah dia la, disebabkan kat umah aku xde orang,n aku takut nk duk sorang2..hehehe

tapi duk kat umah Chik best..pagi2 kul 6.30 da kena kayuh basikal pegi berniaga nasi lemak,kuih muih..heheh jadi gadis kampung yang ayu gitu..ceeewaaaahhh...hihihi



jujur,aku seronok tinggal dengan Chik...dia terlalu-lalu-lalu-lalu ambil berat pasal aku.. rindu la pulak kan..?

hmmmmmm.....

pahit manis hidup aku kini aku pendam sendiri..kalu dulu,abah tempat aku meluahkan segala-galanya..

jujur....aku merasa abah masih ada dengan aku..kadang2 aku merasa dia ada..sedia mendengar luahan aku..

kadang2 aku nampak dia termenung di beranda rumah,kat kerusi malas depan tv...tgh minum air kat meja kat dapur...rindu...itu yang aku rasa

jujur...aku bersyukur sebab dalam kalangan adik beradik aku,aku je yang merasa tinggal dengan abah lama2 sampai aku rapat sangat dengan abah...

ada hikmah aku kena buang MRSM,ada hikmah pelajaran aku merosot...ALLAH kan MAHA Mengetahui....

masa hari raya pertama,raya terakhir bersama abah,
masa ni abah da sakit da..



masa konvo cik kat UITM Shah Alam



esok da start kelas..kena prepare betul2 da sem ni..aku da xlama da....

No comments:

Post a Comment