Thursday, November 25, 2010

ari ni ari selasa....

hahahah..tajuk xley blah punya...hahaha sajer je...ni cite ari selalsa punya tpi bru tulih rini..hahahahk
rini ak da setelkan dua paper major skaligus.. statistik n kalkulus...mmg bengong r..ntah ape yg aku jawab..harap2 la result xteruk or kena repeat..i really3 hope so....
nk dijadikan cerita.. ak rasa bebas sgt3 sbb da hbs paper major ( walopun tkut result dia mcm mne)
mlm tu ak enjoy sorang2 dgn menengok cite asmara(yang hero dia hensem tu)..hikhikhik gatal punya pempuan..
aku boring giler..dayah plak sibuk duk study.hanan tgh syok tgk muvee siam...huhu tersangat lah boring..so ak teringat yg ak nk transfer duet kat bank tabung aji..dgn ayu nya ak menuju ke atm n terus transfer duet tu.. masa tu aku tgk kat balance duet ak ada lam rm*** (xley bgtau)..n baru ak sedar yg duet ak yang sum1 tu pinjam dia belum bayar..KURANG HAJAR PUNYA ORANG!!!!! boleh dia tipu ak.. Astaghfirullah..sabar la zu..Allah nk uji ko kot...

soo...mesti la korunk  ni nk tahu cite yg sebenarkan?? ok2 aku cite..
ada la 1 hari ini..ak ada event kat kampus...tiba-tiba..............(saspen X??) hehehe
xde..tiba2 ak dapat kol dari seurg akak snior ni..ak kenal dia masa ak masuk R_ _ _ _ .. dia kol ak nk mtak tolong nk pinjam duet.nk djadikan cite ak xbwk dompet pun ritu..so xley la nk bg dia..dia pun tanya la no kwn baik ak sorg nih..dan ak dgn fikiran xwarasnya membaginya no tepon kwn baik ak tu......... langsung ak xterfikir yg akak tu nk pinjam ngan kwn ak plak..
mlm tu..kwn baik ak ni bgtau la yg akak tu kol dia nk pinjam duet!!! seyes ak terkejut..xsangka yg btul2 dia g pinjam ngan kwn ak..ak plak rasa bersalah la...sbb ak yg bg no fon tu kat akak tu....
nk dijadikan cite yg lbh dahsyat ag..akak tu pinjam duet RM300...bkn RM3.00 tau..TIGA RATUS RINGGIT!!!! akak tu janji nk bayar ptg tu jugak tpi smpai mlm kwn ak ni xdpt ag duet dia.. esoknya ak jumpa r akak tu..dia bgtau dia pinjam duet sbb nk tolong spupu dia yg kena saman n dompet dia tertinggal kat dashboar keta BF dia..tu yg dia kena pinjam dulu... ok la aku time..tpi lps tu dia ada mintak no akaun kwn ak..nk transfer duet katanya..tpi tup2 xde gak..yg kwn ak ni hangin la sbb byk kali dia g cek kat atm..tpi duet xde gak....

ak makin la rasa bersalah...so dngan pemikiran yg cetek..ak pun g la transferkan duet ak kat kwn baik aku ni..dengan kata lain ak tolong bayar DULU...bkn bermakna akak tu xkena bayar kat ak ballik..
ak pun dengan bailnya membagitahu akak tu yg ak tolonh dia bayar dulu..sbb xnak la dia n kwn baik aku tu salah faham...
tapi......aku yang terkena...akak tu janji ngan ak nk bayar time cuti..tpi sampai hbs cuti n sampai sekarang minggu exam pun dia belum bayar ag...xkan la dompet xdpt ag kot...
so..ak pasrah je sekarang....lantak dia la..nati tanggung la sendiri kat akhirat...ak bukan ape..maybe dah xde rezeki aku..tapi dia pun agak2 la....

ape yg ak dapat dari pengalaman ni..aku makin berwaspada n aku rasa aku tau kenapa organisasi yg aku join tu slalu ada masalah..mungkin jgak berpunca daripada akak tu...tapi entah la..aku xberani nak tuduh sapa2...biarlah masa menentukan nya...

moral to me n all of readers...
jangan la jadi baik hati sangat..cuba pentingkan diri jugak...(sbb ak mmg susah nk tolak permintaan org..tmbah2 lau org tu mintak tolong..)
insyaALLAH...segalanya akan pulih balik lepas ni....

No comments:

Post a Comment